★ SOKKEN BREIEN - HET EERSTE PAAR IS EEN FEIT

 

Wat is het toch fijn als iets lukt. Iets waar je echt wel even moeite voor hebt moeten doen. Zoals je in dit blogje hebt kunnen lezen, begon ik twee jaar geleden met een poging sokken te breien. Mijn breitalent is een beetje recht/averecht. Veel meer dan dat kan ik nog niet maar meer heb je voor sokken niet nodig. En deze keer viel het allemaal heel erg mee dankzij de uitleg van Breistudio Kim. 

Omdat het nu zo makkelijk gaat, heb ik er ook meer plezier in en breit het een stuk meer ontspannen. De hiel kan ik nu uit mijn hoofd, tweeling- en drielingsteken zijn niet zo moeilijk en minderen gaat ook goed. De teen minderingen zijn verschillend en moest ik nog een keer bekijken voor ik er aan begon maar ook die gingen weer goed. Afhechten is uit het hoofd gelukt. Het kan allemaal beter maar voor het eerste paar ben ik heel tevreden. 

Geduld is soms niet helemaal mijn ding maar ik gun mezelf te tijd om ook dit helemaal onder de knie te krijgen. Toen ik met haken begon, ging het ook niet meteen perfect. De garen voor het volgende paar liggen al klaar. Ik heb met dit paar het been en de voet met 3 recht, 1 averecht gebreid maar het volgende paar ga ik denk ik helemaal in boordsteek doen. Dat komt denk ik net wat mooier uit in de overgang van boven en onderste deel van de voet. 

Om te onthouden hoe ik de sokken gebreid heb, schrijf ik het op in een schriftje. Stukje garen erbij en een wikkel. Leuk om later terug te zien maar ook handig voor de grootte. Ik hoop dat ik er nog heel veel leuke patronen kan in schrijven.

2 opmerkingen: