★ TIME FLIES WHEN YOU'RE HAVING FUN

 

Eindelijk weer wat energie over om wat aandacht te geven aan mijn blogspot. Het is werkelijk zonde dat ik zo weinig online te vinden ben. Steeds weer neem ik mezelf voor om vaker te bloggen maar het komt er gewoon niet van. Een Puber, een baan, een huishouden en tegenwoordig ook vrijwilligerswerk. Mijn voornemen is, om op één van mijn vrije dagen, dinsdag of donderdag een blog te posten. Eén keer per week bloggen moet toch te doen zijn...

De laatste keer dat ik een blog postte, was op 24 augustus. In de afgelopen maanden heel wat dingen gebeurd. Natuurlijk zitten we nog steeds met de toestanden rondom de pandemie. Mijn werk kan gewoon doorgaan, ik loop daarmee weinig risico. Afstand houden en gezond verstand gebruiken. Ik zit de hele dag in mijn kantoortje. We zijn hier nog steeds de dans ontsprongen maar we zullen toch allemaal een keer aan de beurt zijn, het komt wel steeds dichterbij. Laten we hopen dat alles in de aankomende tijd weer normaal mag worden. Van de lockdown had ik zelf weinig last. Ik heb niet veel energie over dus ik mis het niet om er op uit te gaan. Een uitstapje naar Kruidvat en boodschappen doen is voor mij meer dan genoeg.  

Ondertussen ben ik begonnen met vrijwilligerswerk. Ik liep een beetje vast in mijn huidige baan, wilde eigenlijk het liefst een opleiding doen maar dat is met mijn lichamelijke toestand niet realistisch. Dus heb ik gekozen om het te combineren en draai ik nu mee met een eetgroep bij Begeleid Wonen. Dit doe ik elke donderdag en we proberen voor de zaterdagochtend te gaan wandelen maar daar is tot nu toe weinig animo voor. Deze keer proberen we het na het koffiemoment, wie weet wil er dan wel iemand mee. Binnenkort gaan we ook een keer koekjes of cake bakken, daar is in elk geval één persoon heel enthousiast over. Het is ontzettend gezellig en ik voel me er echt op mijn plaats. Een luisterend oor, een praatje, samen boodschappen doen, er voor iemand zijn. Het is zo fijn om hier in mijn weg te vinden.

Tussen Kerst en Oud en Nieuw heb ik echt even voor mezelf gekozen. Twee weken vakantie hebben me erg goed gedaan. Thuis aan het rommelen geweest, planken opgehangen, de hobbykamer aangepakt. In mijn nieuwe Hobonichi cousin begonnen en dit jaar heb ik een goedkope weekly van meneer Ali. Die bevalt prima. Elke dag een stukje schrijven of als ik er geen tijd voor heb wat minder uitgebreid. Het is nu een gewoonte om 's avonds lekker boven te gaan zitten. Even een momentje voor mezelf. 

In de vakantie heb ik meerdere sokken gebreid. Op dit moment ben ik met mijn donkergroene deken bezig met Scheepjes Colour Crafter kleur Utrecht. Super fijn om mee te werken en lekker simpel recht toe recht aan. Met een rondbreinaald van KnitPro. Kan ik heerlijk mee verder als ik televisie kijk. 

Binnenkort zal ik er een blog aan wijden met wat foto's. De enige app waar ik regelmatig te vinden ben is Instagram. Pinterest is ook nog steeds favoriet. Daar heb ik in mijn vakantie heel wat leuke ideeën voor in huis op gevonden. Eigenlijk dus genoeg om over te bloggen. Stay tuned...

4 opmerkingen:

  1. Leuk dat je weer blogt. Tsja het leven wordt misschien niet leuker door C, maar soms wel veel overzichtelijker(als niets mogelijk is, hoef je je ook niet druk te maken over keuzes). En gelukkig hebben we altijd ons breiwerk nog.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En nu wil ik het ook volhouden! Zonder breiwerk ben ik niet te genieten... Zo fijn om mee bezig te zijn. Nu heerlijk een simpele recht toe recht aan deken aan het breien op een rondbreinaald, zonder er bij na te denken. Even een paar rijtjes tussen de to do's door...

      Verwijderen
  2. Lekker lange sokken. Wat zullen die behaaglijk zijn. Fijn als je ze zelf kan breien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zitten erg fijn! Ik brei ze zo lang zodat ze boven mijn Dr Martens uit komen. Dat zit zo lekker, net als de 'slobsokken' die we vroeger hadden.

      Verwijderen