★ SOKKEN BREIEN - HET TWEEDE PAAR

 

Het eerste paar sokken breide ik met garen van Wol met Verve dat ik twee jaar geleden kocht. Mijn Puber wilde ze meteen aan en helaas zat er 's avonds een gat bij de tenen. Hier is iets niet helemaal goed gegaan met afhechten. Ik heb het hersteld en hopelijk goed genoeg. Gaat het nu weer mis dan haal ik de teen uit en begin ik opnieuw. Ik weet nu hoe ik de naald door de steken moet halen om een deel uit te kunnen halen.

Laten we hopen dat dit bij de andere sokken niet gaat gebeuren. Ik had er flink de balen van. Ondertussen ben ik druk bezig met het tweede paar. Deze brei ik in rechte steken. Alleen het boord is twee recht, twee averecht. Dit breit een stuk sneller en aangezien ikzelf nogal gevoelig ben voor oneffenheden of bobbeltjes in sokken, heb ik gekozen om ze op deze manier te breien. Ik heb het idee dat ze hierdoor wel wat groter uitvallen maar we zullen zien. 

De afgelopen dagen heb ik niet heel veel gebreid. Ik ben nu weer drie dagen in de week aan het werk, deze week ook de zaterdagochtend dus drie en een half. Dan heb ik gewoon geen tijd en energie om er rustig voor te gaan zitten. Want ik wil er wel echt de tijd voor kunnen nemen. Als ik moe ben, ga ik foutjes maken en dat vind ik zonde. 

Mochten jullie je afvragen, wat doet ze dan voor werk? Ik werk bij een recycling bedrijf. Ik zit twee dagen op kantoor bij de weegbrug, dus vooral werken met je hoofd en ik rij één dag, af en toe anderhalf, op de vrachtwagen. Dat is vooral lichamelijk vermoeiend. Zeker als je al niet helemaal gezond bent. Maar ik ga van het positieve uit, wat ik wél kan. Ik heb hier dan ook helemaal mijn plekje gevonden. Wie weet ga ik meer rijden in de toekomst maar dat is iets waar ik nog niet te veel over nadenk. Voor nu is de combinatie van weegbrug en vrachtwagen goed te doen.

Wat doe jij voor werk en zijn je hobby's daarmee goed te combineren?

2 opmerkingen:

  1. Via via kwam ik op je blog. Leuke sokken ben je aan het breien. Inheb het ooit geprobeerd, maar dat was geen succes.
    Ik hoef gelukkig niet meer te werken, dus alle tijd voor mijn hobby: quilten en werken met stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sinds ik het patroon en de uitgebreide filmpjes van breistudio Kim heb gevonden, gaat het me goed af!
      Ik ben helaas wat minder met stofjes en de naaimachine...

      Verwijderen