★ URBAN JUNGLE - GROEN, GROENER, GROENST


Soms kan ik me inhouden, soms ook niet. Tegenwoordig kun je bij veel supermarkten ook planten kopen. Deze keer kwam ik bij de Coop en zag ik deze schatjes staan. Twee voor vijf euro. Ja en dan kan ik me dus niet inhouden. Ondertussen hebben ze een fijn plekje gevonden en lopen ze al mooi uit.

De rest van de Urban Jungle lijkt ook weer tot leven te komen nu het zonnetje af en toe goed naar binnen piept. De stekjes die al een poosje op water in de vensterbank staan, krijgen ook eindelijk wortels. Dat heeft deze keer, voor mijn gevoel, erg lang geduurd. Ik hoop dat mijn stekjes van de Monstera Monkey Mask het goed gaan doen want de moederplant lijkt het niet naar de zin te hebben. Ik ben er achter dat ik waarschijnlijk teveel water heb gegeven maar nu ik minder geef, lijkt het niet beter te gaan. Met de stekjes hoop ik weer een gezonde plant te krijgen. 

De plantjes boven gaan opmerkelijk goed. Die geef ik minder water dan beneden. Hier staat de kachel ook veel minder vaak aan en veel lager. Ik slaap af en toe met het raam open en dat lijkt ze ook niet uit te maken. Mijn eerste Monstera gaat nog steeds als een malle. Daar heb ik ook stekken van gemaakt. Deze grote plant staat ook in mijn slaapkamer. Dat lijkt de sterkste van allemaal. En de Tradescantia zebrina is ook zo'n plantje wat het eigenlijk altijd goed doet, mits je niet teveel water geeft. Of deze twee liggen mij gewoon goed. De Pilea's doen het ook prima. Ik heb een aantal stekken staan. Daar is het ooit mee begonnen.

Wat is jouw favoriete plant?

2 opmerkingen:

  1. Dat heb ik nu ook steeds dat ik in de supermarkt, dan kan ik die plantjes niet laten staan en bij l.idl staan ze ook altijd bij de kassa, dus al wachtend in de rij, zie ik ze dan staan en tegen de tijd dat ik m'n boodschappen op de band kan zetten, staat er dan ook wel een plantje bij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze staan er bij mij ook zo vaak 'ineens' tussen. Of er staat er plotseling een in mijn kar...

      Verwijderen