★ BRIDGERTON: DE ONGETROUWDE HERTOG & DE VERLIEFDE GRAAF

Bridgerton, niet te missen op Netflix. Ik heb het eerste seizoen nu twee keer gezien, één keer alleen en één keer omdat de Puber er oneindig naar kijkt. De hele hype over Simon Basset (Regé-Jean Page) snap ik niet helemaal maar dat heeft natuurlijk alles met smaak te maken. 

Ik was er niet zo van onder de indruk. Ik werd pas blij toen ik hoorde dat de Netflix serie gebaseerd is op de boeken van Julia Quinn. En die wil ik dan natuurlijk allemaal lezen. Bij de plaatselijke boekhandel lag deel één voor nog geen tien euro op de plank dus die heb ik meteen meegenomen. Deel twee was daar tegen de achttien euro maar scoorde ik voor toch weer vijf euro minder bij Waanders in de Broeren. Dat was dus één van de boeken die ik daar mee nam. 

DEEL 1: Londen, 1813. Rijkdom, lust en verraad zijn aan de orde van de dag in negentiende-eeuws Engeland. En de familie Bridgerton staat altijd vooraan.

Daphne Bridgerton heeft geleerd dat ze maar één doel heeft in het leven: het vinden van een geschikte huwelijkskandidaat. Als de anonieme roddelaarster Lady Whistledown haar afdoet als oud nieuws, lijkt dat desastreus voor Daphnes kansen. Tot de aantrekkelijke hertog Simon Basset in haar leven komt. Simon wordt gek van alle gretige moeders die hem hun huwbare dochters opdringen, en besluit het op een akkoordje te gooien met Daphne. Ze doen net alsof ze verloofd zijn: zo redt Daphne haar reputatie en krijgt Simon wat rust.

Maar hoe langer de schijnvertoning duurt, des te verder nestelt de aantrekkelijke hertog zich in Daphnes hart… en in haar slaapkamer. Kan ze de beruchte vrijgezel ervan overtuigen de zogenaamde verloving om te zetten in een echt huwelijk?

Het boek verschilt (zonder iets te verraden) ietwat van de serie maar het leest heerlijk weg. Het duurde dan ook niet lang tot ik hem uit had. Meteen verder met deel twee.

DEEL 2: Londen, 1814. Rijkdom, lust en verraad zijn aan de orde van de dag in negentiende-eeuws Engeland. En de familie Bridgerton staat altijd vooraan.

Anthony Bridgerton maakt volgens Lady Whistledown nog geen aanstalten om zich te verloven. Maar dit keer zit het roddelblad ernaast. Anthony heeft niet alleen besloten te trouwen, hij weet zelfs al met wie! Het enige obstakel is zijn aanstaande schoonzus, Kate Sheffield, de meest bemoeizieke vrouw die zich ooit in een Londense balzaal heeft gewaagd.

Wat de societydames ook mogen zeggen, Kate is ervan overtuigd dat Anthony een verschrikkelijke echtgenoot zal zijn. Ze is vastbesloten om haar zus te beschermen. Maar hoe beschermt ze haar eigen hart tegen de invloed van deze verleidelijke graaf?

Ook dit deel, wat ik nog niet uit heb, leest heerlijk weg. Het leuke is, dat je er bij het lezen van dit boek achter komt, dat de serie dus wal anders is. Maar het is niet storend aangezien de verhaallijn wel 'klopt'. En aangezien elk deel over een andere telg van de familie Bridgerton gaat, is het (voor mij) geen probleem dat Simon Basset (Regé-Jean Page) niet meer mee speelt. 

Wel ben ik erg benieuwd hoe ze deze persoonlijke verhalen gaan invullen in seizoen twee van de Netflix serie. En ik wil natuurlijk alle delen van de boeken lezen. Binnenkort deel 3...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten