★ VAKANTIE: EEN DAGJE ORVELTE & ZWOLLE

 

Na een paar weken een dag minder te werken, heb ik nu vakantie. En daar was ik ook echt aan toe. Het was af en toe flink doorploeteren, een gesprek met mijn werkgever gaf een beetje rust en helderheid en nu ga ik mijn eigen grenzen veilig stellen en steeds opnieuw aangeven. Drie dagen werken is voor mij gewoon nogal 'veel'. Alleen het accepteren daarvan is wat moeilijk. Maar nu tijd voor mezelf. Een dagje weg, een dagje niks. Tijd om bij te komen en af en toe een tukje op de bank.

Afgelopen dinsdag ben ik met mijn Puber naar Orvelte geweest. Het was ons daar veel te druk, er was veel gesloten en mensen hielden geen afstand. Niet dat ik me nu heel druk maak om de maatregelen maar ik heb gewoon altijd wat ruimte nodig. We zijn de drukte ook niet meer zo gewend en hadden het dan ook snel gezien. We hebben wel een heerlijke lunch gehad bij de Schenkerij en we zijn geslaagd voor edelstenen bij de Flintenhof. Een Amethist, een bergkristal en een rozenkwarts. De gouden driehoek. En ze hadden mijn favoriete kamperfoelie wierook. Dus alsnog goed geslaagd.

Woensdag ging ik met één van mijn vriendinnen lekker naar Zwolle. Mijn geboortestad, het voelt er zelfs een beetje 'thuis'. Omdat ik dinsdag al op pad was geweest, had ik van te voren een lijstje gemaakt met de winkels waar ik sowieso heen wilde. Dat vergeet ik anders door drukte en/of prikkels. We begonnen bij Dille en Kamille, H&M, even naar 'mijn' tattooshop, de Inktpot (waar ik een Leuchtturm agenda scoorde), lunchen bij de Gillende Keukenmeiden, natuurlijk heerlijk struinen bij Waanders in de Broeren (waar ik me enorm ingehouden heb en maar met twee boeken de deur uit liep) en we eindigden bij Xenos en toen waren we toch eigenlijk wel bekaf. 

Thuis hebben we nog even thee gedronken en toen was voor mij de koek helemaal op. Ondanks de vermoeidheid, was het een hele fijne dag. Ik heb er echt van kunnen nagenieten met een grote glimlach op mijn gezicht. De dagen erna rustig aan gedaan. De balans gevonden. Met nog twee weken te gaan, hoop ik op deze manier door te gaan en goed tot rust te komen...

1 opmerking:

  1. Twee fijne dagen uit. De drukte, dat is iets waar velen van ons nog aan moeten wennen. Ik vind Zwolle ook een leuke stad en wens je veel leesplezier.

    BeantwoordenVerwijderen