★ DE GENEZER VAN ZALINDOV: LYNETTE NONI


Deel 1 van de Genezer-serie: De zeventienjarige Kiva Meridan zit al tien jaar vast in Zalindov: de beruchtste gevangenis van Wenderall, waar slechts weinigen levend uit komen. Iedere dag vecht ze, als enige genezer, voor haar leven en dat van haar medegevangenen. Als de zieke koningin van de rebellenbeweging Zalindov wordt binnengebracht, krijgt Kiva de taak om haar lang genoeg in leven te houden voor de Elementproeven: een toernooi van vier opdrachten. Alleen de gevaarlijkste criminelen krijgen deze straf: ze zullen onder de meest extreme omstandigheden lucht, vuur, water en aarde moeten trotseren om vrijgesproken te worden.

Gebukt onder deze verantwoordelijkheid ontvangt Kiva een gecodeerd bericht van haar familie, met één duidelijke boodschap: ‘Hou haar in leven. We komen eraan.’ De rebellenkoningin kan met geen mogelijkheid meedoen aan het toernooi zonder te sterven en Kiva besluit haar eigen leven op het spel te zetten door in haar plaats mee te doen. Als ze wint zal niet alleen de koningin, maar ook zijzelf haar vrijheid terugkrijgen. Alleen heeft niemand het toernooi ooit overleefd.

Wat een fantastisch boek. Ik ben er nog van onder de indruk. Het valt in de categorie Young Adult dus het leest heerlijk weg. Van begin tot eind enorm boeiend. Spannend, hartverwarmend, heftig. Alles zit er in. Ik heb het dan ook bijna in één ruk uit gelezen. Een prachtig verhaal. Ik heb in tijden niet zo'n briljant boek gelezen. 

Als je een beetje van Fantasy houdt, is het zeker een aanrader! Het boek is ook prachtig vormgegeven met de plattegrond van Zalindov aan de binnenkant van de kaft. Ik ben in bezit van een limited edition, waar achterin nog een geheime boodschap staat. Ik kijk erg uit naar deel 2 want dat ga ik zeker weten lezen...

2 opmerkingen:

  1. Dit komt op mij een beetje over als The Hunger Games. Ik heb die boeken niet gelezen, maar mijn oudste dochter was er zeer groot fan van!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij is dat in één van de omschrijvingen ook genoemd. Het lijkt volgens mij een beetje op elkaar... Al heb ik The Hunger Games niet gelezen...

      Verwijderen