★ SOKKEN BREIEN: HAPPY CRAFTS ZWOLLE

 

Een mandje vol liefde. Een mandje waar ik blij van word. Een mandje van Happy Crafts in Zwolle, waar ik gister een kijkje ging nemen. Aangezien ze hier in de stad geen Lang Yarns verkopen, was ik erg blij dat ze hier een kast vol hebben. Naast sokkenwol ook allerlei andere garens in diverse soorten. Een muur vol brei- en haaknaalden, alles voor borduren. Ik keek mijn ogen uit.

Uiteindelijk nam ik zes bollen Lang Yarns Jawoll mee en twee setjes breinaalden. Mijn sokkennaaldjes zijn van bamboo en wat korter maar ook van KnitPro, de Symfonie. Die bevallen me goed, maar ik wilde de langere versie van aluminium, de KnitPro Zing ook proberen. Ik heb de 2 en 2.5mm gekocht. Ik ben begonnen op de 2.5mm naalden met het bruine bolletje. 

Het was even wennen maar ik moet zeggen dat dit ook wel erg fijn breit. Doordat ze van aluminium zijn, tikt het zo lekker 'ouderwets'. Dat is iets wat je met bamboo naaldjes niet hebt. Ik moest even wennen aan het wat scherpe puntje, maar dat was al gauw gewoon. Inmiddels ben ik halverwege het been en ben ik helemaal gewend.

De enige naalden die ik nu nog eens zou willen testen zijn de Addy CraSyTrio short. Dat zijn drie naalden, dus wel even anders dan de vijf waar ik mee brei. Ik kan ook sokken breien met drie naalden, dat heb ik in het verleden ook wel gedaan maar vier 'voelt' voor mij het fijnst. Het is ook maar net wat je gewend bent. Voorlopig ben ik heel blij met mijn nieuwe naalden en bolletjes en duurt het nog even voordat deze omgezet zijn in drie paar sokken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten