★ TRAVELER'S NOTEBOOK: THE POWER OF SELF LOVE CHALLENGE

Vorige week deed ik mee aan de Power of Self Love Challenge van DOLLY. Ik begon er wat twijfelachtig aan maar het was heel fijn om er aan mee te doen. Via Instagram kwam ik haar tegen en ik had het gevoel dat het weleens wat voor me kon zijn. 

Elke dag een mail met een video en een experiment. Korte uitleg, duidelijk en helder. Van denken naar voelen. Toestaan wat naar de oppervlakte komt. Jezelf zien, je gevoelens toe laten. Er als het ware vanaf de zijlijn naar kijken. Je bent niet je gedachten, je bent niet je gevoel. Je bent een spirit in menselijke vorm en ervaring.

Een fijne meditatie op dag twee die ik op de andere dagen ook gedaan heb. Heerlijk liggend op bed met de koptelefoon op, echt even een fijn moment voor mezelf. Ik neem deze momenten wel vaker maar in combinatie met haar uitleg via video en het experiment, kon ik er deze keer meer mee. Liefde voor jezelf. Het is er altijd al, diep van binnen. Maar sta je het toe?

Mag je van jezelf zijn wie je bent? Laat je je beïnvloeden door je familie, vrienden? Ik mocht van mezelf wel helemaal mezelf zijn, maar ik was altijd bezig met wat een ander daarvan vindt. Soms kom je er achter dat bepaalde dingen in je genen zitten maar dat je het zelf mag loslaten. Er zijn dingen die voor mij gewoon niet werken. Ik hoor bij de 20% van de bevolking van hooggevoeligen dus ik zal het nooit doen zoals het grote deel van de mens. Ik zal altijd anders reageren, anders doen en andere dingen nodig hebben.

Door dit experiment, wat zo voelde het, voel ik de liefde voor mezelf. In mezelf. Ik dook de zolder op voor mijn Traveler's Notebook, dolblij dat ik 'm vond. Eindelijk vond ik de rust om het experiment op een creatieve manier vorm te geven. De hele eettafel vol met knutselspullen, oude magazines, washi tape, lijm en schaar. Eén grote creatieve bende. En wat een zaligheid. Alles waar ik blij van word. 

De laatste dag waren er vier vragen die ik nog vaak zal gebruiken:

Waar sta ik nu?

Wat voel ik?

Waar verlang ik naar?

Wat is er mogelijk?

Fijn om bewuster naar je gevoel te luisteren. Van denken naar voelen. Het is zo belangrijk dat ik dat op meerdere momenten van de dag doe. Even de balans op maken van waar ik sta. Als ik me niet fijn voel, wat doe ik daar dan aan. Sta ik mezelf toe een momentje rust in te lassen? Het gaat me steeds beter af en ik hoop er nog meer balans in te vinden. Elke dag opnieuw. Elke dag is een nieuwe start en het geeft niet als het even niet gaat. 

Het heeft mij veel geleerd. Ik heb geen idee of Dolly deze Challenge opnieuw gaat doen. Zondagochtend was de afsluiter met een webinar. Het was live, ik begrijp ook waarom dit niet in een opgenomen versie zou werken. Heel fijn ook om te weten dat er veel meer mensen zijn, zowel mannen als vrouwen, die de oprechte zoektocht naar zichzelf zijn begonnen. 

Ergens zijn we allemaal hetzelfde maar ook iedereen is uniek. Dat maakt het soms ook zo lastig. Ik weet nu in elk geval wie ik ben, wat ik wil, wat ik daarvoor kan doen. Dat ik er mag zijn zoals ik ben en dat sommige reacties of eigenschappen ergens vandaan komen. Dat overal een reden voor is en dat ik daar wat mee mag doen. Een reactie van een ander, is ook vanuit het gevoel van die ander voort gekomen. Dus heeft niets met jou te maken. Dat maakt het voor mij zoveel meer helder. Duidelijk. Het maakt dus eigenlijk helemaal niets uit wat een ander ergens van vindt, als ik mezelf maar happy voel...

2 opmerkingen:

  1. Wat mooi. Zowel qua tekst als visueel. Ik herken veel (ik behoor ook tot die 20% ;-)). Op dit moment lees ik 'Stop met aardig zijn'. Ook een aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Wat fijn dat jij ook bij die 20% hoort :)
      Dat vind ik een groot voordeel aan social media en dan vooral blogs, gelijkgestemden. Meer HSP'ers. Zo fijn!!
      Ik zal eens zoeken naar 'Stop met aardig zijn'. Ik ben nu vooral aardig voor mezelf ;)

      Verwijderen