★ WEEK 5 - DE HOOGTEPUNTEN VAN AFGELOPEN WEEK

Als de planten bij de AH in de aanbieding zijn en nog maar €2.92 kosten. Nou, dan neem je er weer twee mee naar huis. Voor deze prijs is het geen grote ramp als (wederom) blijkt dat ik niet met alle planten overweg kan. De één mag in vol zonlicht dus staat in de vensterbank, de ander op de kast met indirect licht. En nu afwachten of ze het hier naar hun zin zullen hebben.
 
Maandag een dagje gewerkt, dinsdag boodschappen gedaan en rustig verder gebreid aan mijn sjaal. Het zonnetje liet zich meer en meer zien en ik moet zeggen, dat doet me goed. Woensdag weer een dag kantoor en ik was blij toen ik om kwart over vier weer op de fiets kon stappen. Frisse lucht na een hele dag binnen. Het is net of ze me dan vrij gelaten hebben, ik lijk wel een koe die na lange tijd op stal weer het weiland in mag. 

Donderdagochtend wel een wekker maar pas om negen uur. Eerst een bakkie koffie en de vragenlijst invullen die mee moest naar de keuring. Aangezien mijn werk onder de bouwsector valt, hebben we de PAGO (Periodiek Arbeidsgezondheidskundig Onderzoek) keuring. Een uitgebreid onderzoek met gehoortest, hartfilmpje, bloed- en urinetest, ogentest en op de weegschaal. Die laatste viel nogal tegen. Dat ik te zwaar ben dat moge duidelijk zijn maar dit was niet echt grappig. Natuurlijk kan ik er iets aan doen en daar ben ik dan ook meteen aan begonnen. Gewicht is maar een cijfer maar ik voelde me de laatste tijd ook minder goed en de reden daarvan is nu dus duidelijk. 
Het hele onderzoek was nogal confronterend. Alles benoemen wat je mankeert bij chronisch ziek zijn is gekkenwerk en toch werd het van mij verwacht. Wel met heel veel begrip. Een arts die precies weet te benoemen hoe je hele dag vecht tegen je eigen kunnen, reacties van anderen, onbegrip, pijn, vermoeidheid. Iets waar ik niet te vaak bij stil sta aangezien ik alles het liefst positief bekijk. Deze man begrijpt fibromyalgie. Chronisch ziek zijn en hoe bepaalde artsen hier tegen aan kijken.
Gelukkig kan en mag ik op mijn werk alles aangeven en proberen ze me zo goed mogelijk te helpen. Het was een heftige dag en ik had dan ook echt even tijd nodig om bij te tanken. Klein gelukje was dat de eetgroep niet door ging. Vrijdag viel dan ook een beetje tegen op het werk, meteen een stap gezet en mijn collega gevraagd of ze maandag voor me wil werken en dus had ik een lang weekend voor de boeg.

En dat lange weekend is fijn. Zaterdagochtend eerst het koffie moment bij begeleid wonen en afgesproken om volgende week te gaan wandelen. Zaterdagmiddag met mijn Puber in de trein naar Zwolle. Heerlijk om weer samen weg te zijn. Helaas viel het in de winkels een beetje tegen. Ik scoorde net voor onze afspraak nog wel twee goede bh's bij Ulla Popken. De kleding van dit winkelketen vind ik niks maar ik ben zeer tevreden over deze bh's. En twee voor vijftig euro vind ik echt niet duur.

En toen kwam het spannende gedeelte. Samen met mijn Puber een industrial piercing zetten. Zij wilde eerst. Ze zei dat het mee viel dus verwachtte ik er niet veel van. Maar ik moet zeggen, ik vond 'm pijnlijk. Vooral de eerste prik. Bij het tweede deel weet je een beetje wat je kunt verwachten. Toen het buisje er door en ik was blij dat het klaar was. Wel ontzettend trots dat we dit weer samen hebben gedaan. De genezing gaat een poosje duren. Over twee maanden terug om op te meten wat voor sieraad er besteld moet worden en dan nog een maand wachten tot het definitieve sieraad er in kan. Ik zal dan ook foto's maken. Er zit nu een flexibel buisje door en het ziet er natuurlijk mooier uit als het eenmaal genezen is. Na de piercings weer langzaam richting station gelopen en nog even een luxe koffie met wat lekkers bij Starbucks, onze favoriet. We genieten altijd extra van onze dagjes samen weg. Dit zijn dan de echte verwen momentjes. 

Zondag lekker lang in bed blijven liggen, rustig aan opgestart. Het kwam met bakken uit de lucht dus besloten om geen boodschappen te doen. Dat kon nog wel een dagje worden uitgesteld. Uiteindelijk ben ik, toen het weer droog was, naar mijn kleine vriendinnetje gewandeld want ze wilde leren breien. Zelfs haar moeder is begonnen en zo hadden we ons eigen breiclubje. Koffie met een verse plak cake erbij en het was een heerlijke zondagmiddag.        

4 opmerkingen:

  1. Fijn dat er op je werk meegedacht wordt. En dan een extra lang weekend kunnen regelen is heerlijk. Ik vind die piercing spannend zeg ( heb even op Google gekeken wat het inhoudt). Hier schijn nu de zon en ik word er gewoon vrolijk van. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik die planten zie voel ik het ook kriebelen. Planten zijn bovendien ook nog eens gezond natuurlijk. Maar ik weet ook dat ik superslecht zorg voor planten, of eigenlijk gewoon niet. Dan houd ik het toch maar weer bij nepbloemen van de Action.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is bij mij ook nog afwachten of het met deze platen gaat werken. Er zijn er verschillende die het bij mij niet overleven...

      Verwijderen