★ WEEK 6 - BALANS

Eens in de zoveel tijd trakteer ik mezelf op een dagje vrij. Soms is dat even nodig. Dus mijn week begon met een lang weekend. Zo fijn om geen wekker te horen en een beetje langer te kunnen slapen zonder verplichtingen. Het is nu eenmaal een ander gevoel. 

Dinsdagmiddag had ik een minder leuke afspraak bij de doktersassistente. Gelukkig was het een hele fijne vrouw en voelde ik me meteen op mijn gemak. Ik moest namelijk een tweede uitstrijkje laten maken omdat mijn eerste, een half jaar geleden, uitslag PAP1 had. Niets om me druk om te maken maar dan moet je nog een keer. Als er niets veranderd is dan kan ik over vijf jaar weer terug komen en anders krijg ik een doorverwijzing naar de gynaecoloog. Ik wacht de uitslag rustig af.

Woensdag wel weer gewoon aan het werk en dat ging goed. 's Middags is mijn Hula Hoop bezorgd bij de buren. Na het werk dus meteen uitgeprobeerd. Jammer dat de kwaliteit tegenvalt, plastic rommel uit Shanghai. En hij maakt behoorlijke herrie door de lagertjes waar het touw met gewichtje mee door de plastic ring gaat. Maar, hij doet het. Nou ja, ik kan het. Waar de normale, verzwaarde hoepel na drie keer op de grond valt, kan ik het met deze Hula Hoop toch echt al een kwartier lang volhouden. Ik voel hoe mijn onderrug sterker wordt en hopelijk ook mijn buikspieren. En het zou natuurlijk helemaal fijn zijn als mijn omvang ook afneemt. Ik ga proberen elke dag een half uur te 'hulahoopen'. Muziekje erbij en gaan.

Donderdag had ik lekker niks. Huishouden aangepakt en na de tijd op de bank geploft. Zo'n fijn gevoel als alles netjes is. Lekker gelezen en gebreid. Wel jammer dat er in elke bol een aangeknoopte draad zit en er dus geen mooi overloop in zit. Ik had wat moeite mijn perfectionisme los te laten maar ik ben maar gewoon verder gegaan. Uiteindelijk wordt het een heerlijke, zachte sjaal.
Donderdagmiddag boodschappen gedaan voor de eetgroep. Om te vieren dat ik blijf als vrijwilliger, na een maand proefdraaien, heb ik gekookt en getrakteerd. We hebben gezellig gegeten en na de tijd een bakkie gedaan. 

Vrijdag weer gewerkt, ging ook prima maar ik was wel weer aan weekend toe. Zaterdag en zondag echt weer even tijd voor mezelf genomen. Het werd series bingewatchen op Netflix. Zaterdag Love is Blind en gister heb ik een begin gemaakt aan The Circle seizoen twee. Zo heb ik werken en rust goed in balans gehouden...

4 opmerkingen:

  1. Altijd spannend, dat wachten op een uitslag. Hopelijk loopt het goed af.
    Fijn dat je het weekend rustig kon beginnen, nu weer wat drukte?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gister weer een rustig dagje gehad waarin niets moest. Fijn even met de Puber naar de stad geweest. Vandaag werken, morgen afspraken, vrijdag werken en dan weer een rustig weekend. Balans is the keyword...

      Verwijderen