★ WEEK 10 - EINDELIJK WEER GENIETEN

Afgelopen week was toch wel heel erg fijn in het zonnetje. Na een week quarantaine voelde dat echt heel goed. Mijn puber had een positieve test en ik bleef uit voorzorg ook thuis. Ik voelde me ook grieperig maar mijn testen bleven negatief. Dus mocht ik gewoon weer aan het werk. Het was stiekem ook wel fijn om even echt samen te zijn.Dinsdagochtend eerst een online gesprek met school en daarna heerlijk samen de stad in geweest. Iedereen is vrolijk(er) als de zon schijnt. Ik was vooral nog moe maar heb echt even kunnen genieten.

Woensdag weer gewerkt en erg blij toen ik weer naar huis mocht. Ik voel me af en te wel opgesloten in mijn kantoortje. 

Donderdag heerlijk zitten lunchen, wederom met mijn Puber. Met de snoet in de zon op het terras. Tegenwoordig komen we altijd bekenden tegen, dus gezellig wat praatjes gemaakt. Nog even de stad door gelopen en toen moest de Puber werken. Ik ben naar huis gegaan en om vier uur was het tijd om boodschappen te doen met één van de clienten van de eetgroep. Daarna samen gekookt en gegeten. De pasta broccoli was geslaagd.

Vrijdag weer werken op de recycling, drukke bedoeling. Men komt uit de winterslaap en gaat ineens de tuin doen of de schuur leeg halen. Ook vrouwen alleen, die niet zo goed kunnen rijden, ik hou het netjes, en bij hun voorganger op de weegbrug gaan staan. Die niet snappen waar ze zijn en waar ze heen moeten. Het levert nog weleens hilarische momenten op. Vrijdagavond lekker rustig aan gedaan. 

Zaterdagochtend het koffiemoment met de clienten, daarna kwamen mijn ouders de hond brengen, ze hadden allerlei plannen dus gingen meteen door. Kon ik door naar een bijeenkomst waar ik als vrijwilliger van de wijkvereniging aanwezig mocht zijn. Ja, dat doe ik ook nog en we kijken hoe het vorm gaat krijgen en wat ik precies kan gaan doen. Ik moet natuurlijk mijn eigen grenzen ook bewaken. Na de heerlijke lunch met het gezelschap weer naar huis gegaan. Mijn LP van Racoon zou tussen half twee en half vier komen dus daar wilde ik op wachten. DHL was er keurig om half drie en de LP is GOED! Dat wist ik natuurlijk al omdat ik Racoon had gezien bij Half acht van Johnny de Mol. 

Tegen drie uur weer op de fiets gesprongen en inkopen gedaan op de markt. Genoeg groente en fruit en zelfs brood, vlees en eieren voor aankomende week. Daarna de hond uitgelaten en toen lekker op de bank geploft.
Zondagochtend meteen een was in de machine en die kon nu natuurlijk buiten hangen. Ik word daar altijd zo blij van. Ik draaide drie wassen in totaal en alles heerlijk droog. De hond van mijn ouders is een apart portret. Die knuffelt het liefst de hele dag. Weer heel wat wandelingen gedaan met hem en hij presteerde het zelfs om ineens op mijn schoot te gaan liggen, op de bank! Mag natuurlijk helemaal niet maar hij is zo lief. Mijn vader kwam hem gisteravond weer ophalen en nu is het weer heel erg stil in huis...

2 opmerkingen:

  1. Wat een drukke week had je. Fijn dat je je met muziek hebt kunnen ontspannen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Muziek is zo belangrijk, al is mindfulness nog veel effectiever en ook dat doe ik elke dag. Balans is the keyword...

      Verwijderen