★ ZWOLLE WAT BEN JE FIJN

 


Vanmorgen eerst naar het koffiemoment van mijn vrijwilligerswerk. Dat er niemand wilde wandelen na de tijd, vond ik vandaag niet erg. Nu kon ik eerder de trein pakken. We hebben afgesproken om volgende week voor het koffiemoment een wandeling rond de plas hier achter te maken. Dan gaan er sowieso twee cliënten mee. En een hond. Dat is een leuk vooruitzicht, doen we na de tijd een bakkie.

Om 11.17 uur zat ik in de trein, ik was om 11.45 uur op het station in Zwolle. Eerst even een broodje gehaald bij de AH to go en toen heerlijk naar de binnenstad gewandeld. Het was gelukkig droog. Eerst naar H&M om een broek en blouse terug te brengen die ik online besteld had. Ik dacht dan ga ik van dat geld wat anders kopen maar helaas, dat wordt weer naar mijn bankrekening gestort. Goed geregeld. Niks anders gevonden bij H&M en ook niet bij Bershka, waar ik de vorige keer juist heel goed geslaagd ben. De maatvoering loopt tegenwoordig ook heel anders. Ik ben niet veel voller geworden en toch pas ik veel minder. Oversized dat gaat allemaal wel, maar broeken is een ramp. Gelukkig heb ik die genoeg, al zijn het allemaal zwarte en donkergrijze skinny jeans.

Zelfs de Paprika vond ik tegenvallen. Bij van Haren een leuk paar schoenen gezien maar die waren niet in de uitverkoop. Een paar zwarte schoenen met bruine zool van de C&A heb ik uiteindelijk weer terug gelegd. Waren wel in de uitverkoop, dertig euro maar ik bedacht me op het laatste moment, ik stond al bij de kassa. Ik vond het toch zonde, ik heb in principe genoeg schoenen en dertig euro kan ik beter aan boodschappen besteden. 

Ik ben door gelopen naar Waanders in de Broeren en zelfs daar heb ik niks gekocht. Wel lekker lopen struinen tussen de boeken, er stond zat leuks bij Young Adult maar eerst de boeken lezen die ik nog heb liggen. De Xenos nog even door geweest en toen naar de G&W (gezondheidswinkel) in de Luttekestraat. Je kunt ook nergens naar het toilet en ik ben er achter dat het openbare toilet, dat zelfs gereinigd wordt na elk gebruik, ook niet zo'n fris idee is. 

Het laatste stukje op mijn gemak naar het station gelopen, een Latte en wederom een broodje gehaald bij de AH to go en toen ik op het perron aan kwam, stond de trein er al. Ik ga altijd in een stilte coupé zitten, kan ik even ontprikkelen. Een half uurtje tot rust komen. Mijn fiets was makkelijker uit de stalling te krijgen dan er in. Volgende keer toch maar onderin zetten in plaats van boven op. Onderweg naar huis nog even groente en fruit gehaald op de markt. Heb weer genoeg voor de hele week. 

Toen ik thuis was, wilde ik meteen verder lezen in deel 7 van de Bridgerton serie maar toen bedacht ik me dat ik beter eerst een blog kon schrijven, als ik eenmaal op de bank ga zitten dan gebeurt er weinig meer. Maar dat is wel wat ik nu ga doen. Ik heb lang gelopen vandaag en mijn lichaam is toe aan rust. Ik kruip lekker in mijn hoekje met een deken en mijn boek. Die lees ik vast uit vandaag. Het volgende deel ligt klaar dus ik hoef me niet te vervelen...

2 opmerkingen:

  1. Wat een drukke dag. Fijn dat je weet hoe je kunt ontspannen. Veel leesplezier !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is de balans die het doet. Overdag druk, daarna lekker niets... En gister ook een luie dag gehad...

      Verwijderen